Modernizira se 9,5 kilometara tramvajske pruge, izgradit će se 23 prilagođene tramvajske postaje. U tijeku su radovi u Radićevoj, veli gradonačelnik Ivan Radić.
Svi poslovi koji traju još od ljetos investicija su koja vrijedi 127 milijuna kuna, dio je najvećeg projekta modernizacije gradskog javnog prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt sufinancira EU s 200 milijuna kuna, a ostatak osiguravaju Vlada RH i Grad Osijek.
– Priprema je to za niskopodne tramvaje. Prvi u Hrvatskoj primjenjujemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja tračnica za podlogu – navodi Radić dodajući da mu je cilj povećati broj korisnika gradskog prijevoza, doprinijeti razvoju grada te poboljšanju standarda života građana.
– Uz nove niskopodne tramvaje koji će stići kada se obnovi tramvajska infrastruktura, u Osijek su stigli i novi autobusi. Gradski prijevoz bit će na razini europskih standarda po pitanju sigurnosti, pouzdanosti, dostupnosti osobama s invaliditetom, te smanjenju negativnih CO2 emisija – pojašnjava gradonačelik najavljujući proširenje tramvajske infrastrukture.
Uz obnovu tramvajske pruge i postaja, radovi koje izvodi tvrtka Swietelsky uključuju i modernizaciju ispravljačkih stanica te gradnju jedne nove, a trebali bi trajati dvije godine. Na snazi je privremena regulacija prometa.
Dejan Rusmirović, direktor osječkog GPP-a, napominje da će raditi etapno, u nekoliko dionica. Prva je na potezu od Svilajske do Višnjevca, u duljini od 700 metara, istovremeno i sjeverni i južni kolosijek. Nakon toga radit će se od Kanižlićeve prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove do Trga. Tu je i cijela ruta “kolodvorca” te dionica na Vinkovačkoj cesti do Dunavske.
Rusmirović kaže da prave idejni projekt nove remize te nastavka tramvajske pruge do Zelenog polja, novac očekuju od EU.
Projekt Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka inače je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i izgradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne mreže i izgradnju podzemne kabelske mreže.
Ovi su radovi vrijedni gotovo 58 milijuna kuna. Druga aktivnost se odnosi na građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i tramvajskih postaja. Ovo su prva velika ulaganja u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.
Modernizacijom se povećava sigurnost i brzina tramvaja uz pristupačniju, zdraviju i čišću alternativu javnog prijevoza.