Nova regulacija prometa u Europskoj aveniji mnogima uzrokuje nesnalaženje – ali samo zato što ne čitaju znakove, voze napamet pa pokušavaju ući u krivom smjeru u Europsku aveniju na potezu od Trpimirove i Zagrebačke.
Zbog radova na kolosiječnom sustavu na dijelu sjeverne strane Europske avenije (od Ulice F. Kuhača do Franjevačke) vrijedi privremena regulacija prometa od 8. srpnja do 20. kolovoza. Na dionici Europske avenije od Trpimirove do Zagrebačke uspostavljen je jednosmjerni promet od istoka k zapadu, a prometni se tok iz smjera zapada k istoku preusmjerava na obilazni pravac Europska avenija – Zagrebačka – Vukovarska cesta – Ulica kneza Trpimira.
Na to je upozorio Goran Pajnić, direktor GPP–a koji provodi 36,5 milijuna eura vrijedan projekt modernizacije cjelokupnog tramvajskog sustava – od elektrike do tračnica na novim podlogama i trasama koje sada ulaze u cestu. Pajnić je pozvao i vozače i putnike da pogledaju web stranice GPP-a na kojima se nalaze trase prometa i raspored vožnje i izmijenjenih stajališta na kojima kupe putnike prema novom režimu vožnje.
– Sve je razvidno kako za naše korisnike tako i za sve građane, a na terenu se također treba gledati znakove koji vode promet, pridržavati ih se da ne bi bilo zagušenja ili nekih drugih poteškoća – poručuje Pajnić.
Radovi su trenutno na dužini od 350 metara, to je posljednja dionica koju smo otvorili u ovom dijelu grada, tj. u Europskoj aveniji. Završetkom te dionice bi Europska avenija, mi računamo negdje oko polovice listopada, postala prohodna u svim smjerovima. Znači za sva vozila, a tu je i plan da se nakon toga i polako vrati tramvajski promet na dionici od Zelenog polja do Trga A. Starčevića i na kompletnu Liniju 2. Bitno je napomenuti za ovu dionicu da će nakon rekonstrukcije pruga biti u kolničkom traku, tako da ćemo dobiti još jedan kolnički trak – pojašnjava Pajnić.
Naglasio je da će do 31. srpnja Vodovod završiti svoje radove na gradilištu u Županijskoj pa će imati znatna rasterećenja za korisnike njihove linije.
– Ukoliko naši radovi na kontaktnoj mreži, jer ovaj projekt nije zamjena samo tračnica već je puno složeniji jer obuhvaća i novu “struju”, tri ispravljačke stanice i kablovsku i kontaktnu mrežu, budu završeni od drugih izvođača, računam da bi u listopadu bio omogućen tramvajski promet do centra, a dalje neće biti moguće zbog gradilišta u Strossmayerovoj kojeg smo otvorili prije dva tjedna pa ćemo autobusima razvoziti putnke dalje u smjeru Višnjevca. Taj dio projekta bi trebao biti završen do polovice travnja nagodinu. U tom trenutku bi mi trebali tramvajima doći do Kanižlićeve, tamo ih vjerojatno okretati, jer očekujemo da će u tom trenutku biti nastavak radova na Strossmayerovoj od strane Hrvatskih cesta. To je ideja da oni krenu tada, a mi da tramvaje okrećemo kod Kanižlićeve, a putnike do Višnjevca vozimo autobusima – najavio je Pajnić na konferenciji.
Dodao je da će cijena projekta planiranog u okviru 36,5 milijuna eura biti veća u konačnici, razlog je što je bilo i razlike u cijeni s izvođačima, a isto tako bilo je i dosta izmjena projekata.
– Nastojimo, a ja i vjerujem da ćemo uspjeti, sve te dodatne troškove isfinancirati uropskim novcem. Evo, intenzivno radimo baš ovih dana na tome, pitanje je dana kada ćemo potpisati novi ugovor. Jer programsko razdoblje nama je završilo s 31. prosincem prošle godine, mi smo prešli u drugo programsko razdoblje i moramo potpisati s Ministarstvom prometa novi ugovor. U taj novi ugovor će biti, vjerojatno, uvršteno sve ono pto smo imali kroz izmjenu projekta i kao dodatni troškovi tako da nastojimo da to Grad Osijek i GPP zapravo, kao i do sada, ne košta ništa – pojasnio je direktor GPP-a.