Kilometar dalje istočno od gradilišta podvožnjaka ispod pruge obnavlja se kolodvor, a radilište je obišao župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić s gradonačelnikom Osijeka Ivanom Radićem i predsjednikom Uprave HŽ Infrastruktura Ivanom Kršićem.
Posao vrijedan četiri milijuna eura je 90 posto gotov. Kolodvorska zgrada izgrađena je 1870. te dograđivana 1898. i 1920. godine, a nakon 2. Svjetskog rata je ožbukana. Sada će imati drukčiju fasadu reorganiziran interijer, sa saniranom nadstrešnicom…. Zgrada je u sklopu zaštićene kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar kulturnih dobara RH.
Voditelj projekta Tomo Dubovečak kaže da su poštovali konzervatorske uvjete pa fasadi vratili izvorno stanje, završetak instalacijskih i preostalih radova je planiran za lipanj.
– Kolodvor je putnicima prvi susret s gradom i županijom . Ne sumnjam da će upravo ovaj projekt puno značiti svima koji se koriste željeznicom kao prijevoznim sredstvom. Osim ovoga objekta, HŽ Infrastruktura završava projekt u Laslovu nakon kojeg će se ubrzati komunikacija između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih destinacija na tom pravcu – smatra Anušić.
Radić se slaže da je važan prvi dojam za one koji dolaze željeznicom u grad. S HŽ-om je izrađen projekt rješenja pružnog prijelaza u Josipovcu, a trenutno se izvode značajni infrastrukturni projekti, poput izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici Osijek-Aljmaš. “Dobra infrastruktura preduvjet je razvoja gospodarstva, a Osijek tu bilježi rekordne brojke, s obzirom da unazad 10 godina imamo najveću zaposlenost u gradu i rekordno nisku nezaposlenost – kaže Radić.
– S Anušićem sam razgovara i o drugim planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih dana smo završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet željezničko-cestovnih prijelaza na području županije, a u planu je i novih jedanaest u Županiji. Pripremamo i dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, s obzirom da smo nedavno ušli u schengenski prostor, a projektiramo i dionicu Okučani-Vinkovci. Trenutno imamo 1,5 milijardi eura aktivnih projekata, a do 2032. godine planiramo pokrenuti projekte vrijedne 5 milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci – najavljuje Kršić.
FOTO: GO i OBŽ