Tijekom ove školske godine Osnovna škola „Antunovac“ provodi svoj prvi Erasmus+ projekt. U projektu sudjeluje sedam učitelja, a koordinator projekta je Monika Mrkonjić.
– Nakon planiranja i međusobnog dogovora, osmišljen je projekt Na Tvojoj Strani (On Your Side). Stručnim usavršavanjem u inozemstvu željeli smo poboljšati postojeće vještine i usvojiti nove pristupe i metode za podučavanje u našoj školi i tako dati priliku učenicima s različitim sposobnostima, ali i potrebama kako bi i oni ostvarili svoje najbolje rezultate – navodi prof. Vlasta Stubičar.
Kako se školski Kurikul treba zasnivati na vještinama, velik je broj škola u svoje kurikule ugradio 4C vještine: kritičko razmišljanje, kreativnost, suradnju i komunikacija. U posljednje se vrijeme smatra da 4C nije dovoljan nego da mu treba dodati još 3C: razumijevanje među različitim kulturama, karijera i životne vještine te korištenje računala i digitalno opismenjavanje. Upravo na tečaju Otkrij 7C: Učenje za život (i rad) u 21. stoljeću sudjelovala je i usavršavala se učiteljica Snježana Kralj.
Na području primjene kreativnih metoda u poučavanju usavršavale su se učiteljica Maja Čagalj i Sanja Vujnović, koje su stjecale vještine za učinkovitije uključivanje i motivaciju svojih učenika koristeći najnovije pristupe poučavanja i razvijajući vlastitu maštu te maštu svojih učenika.
O metodi STPM (Smart Teachers Play More), odnosno pristupu učenicima nadahnutom kroz igru, pokrete, sport, slušanje, gledanje te pričanje priča kojim se potiče i razvija višemodelsko učenje kod učenika, saznale su i usavršavale se učiteljica Marijana Butor i knjižničarka Vlasta Stubičar. Uvođenjem ove metode u svoj rad, učenicima je omogućen istovremeni razvoj kognitivnih, fizičkih ali i socijalnih vještina.
Kako bi što bolje razumjele poteškoće s kojima se učenici susreću u nastavi i općenito u školskom okružju, kako stvoriti inkluzivno ozračje te kako spriječiti izolaciju i stigmatizaciju učile se na svom tečaju učiteljice Natali Milaković i Monika Mrkonjić. Saznale su kako organizirati rad na nastavi da učenici budu podrška jedni drugima kroz različite oblike suradničkog učenja, vršnjačke pomoći, tehnike opuštanja te kako koristiti umjetnost i digitalne aplikacije, ali i kako unaprijediti komunikaciju s roditeljima.
– Primjenom stečenih znanja na svojim nastavnim satima, primijećeno je da učenici vole novije pristupe u radu te da lakše i uspješnije rade i uče. Sati su dinamičniji što je rezultiralo većom aktivnošću na satu i općenito motivacijom za rad. Učiteljice su također primijetile da se učenici s poteškoćama na nastavi osjećaju sigurnije u radu i prihvaćenije. Učiteljice su tijekom cijele nastavne godine aktivno surađivale s ostalim učiteljima iz kolektiva te svoja iskustva i znanja prenosile putem predavanja, prezentacija i održanih oglednih sati – zaključuje Vlasta Stubičar.